Tuesday, October 20, 2009

Vi får se om det blir något

På torsdag den 22 oktober 2009 släpps Windows 7.

Det har varit så mycket hype runtomkring detta och Windows har även bjudit in Family Guy skaparen så att det kan hypas ännu mer.

Allt jag kan säga är vi får se vad det blir av det hela.

Efter har använt Windows typ hela mitt liv så kan jag med 100% vetskap säga att det bara har varit besvärligt den ena versionen sämre än den andra och alltid strul och problem och de eviga virus problemen och maleware.

Och såklart det finns andra operativ system, det finns 200 olika varianter av Linux, där ibland Ubuntu som släpper sin 9,10 version om mindre än 2 veckor, men såklart alla program och spel är anpassade för Windows och man måste alltid installera en extra grej och trycka och ha sig för att få det att fungera och är man lat som mig så vill man att allt ska fungera direkt ur lådan och inget tryckande hit eller dit.

Vi får se är allt jag kan säga.

1 comment:

Anonymous said...

Själv kör jag RC versionen av W7 just nu.

Visst, den är bättre än vista, men vi måste komma ihåg att ALLT är bättre vista. Och den kommer att vara svindyr.

Satsa istället på Linux. Version 10.4 av Ubuntu rycktas kunna starta på lite drygt 10 sekunder, vilket jag väntar med spänning på. Värt att nämna är att Linux är GRATIS.